Geluk, Podcast

Hoe ik €20.000 verdiende in 1 week.

Als je nog manieren zoekt om aan klanten te geraken of momenteel niet zo goed weet wat je moet doen, doe dan dit: Organiseer een challenge!

Sófie De Bleser · Hoe Ik €20.000 Verdiende In 1 Week

Bekijk je liever de video? Klik hier.

De reden waarom ik challenges geef is omdat het werkt! Het is een ontzettend goede manier om mensen met jou te laten kennismaken. Implementeer challenges in jouw marketingstrategie en daarmee bedoel ik een challenge die drie tot vijf dagen kan duren. Dus ofwel door een challenge van drie dagen, ofwel eentje van vijf dagen of eentje van vier dagen, maar minstens drie dagen zodat mensen echt dagelijks live bij jou moeten komen om bepaalde informatie op te doen en zodat ze je leren kennen. Een challenge is een enorm krachtige tool. Dat is ook de tool die alles in mijn business heeft veranderd.

Het kan heel oncomfortabel voelen als je voor de eerste keer een challenge geeft. Maar het is zo krachtig, dus doe het en ik ga je vertellen in deze post hoe je dat kan doen. Hoe je dat een beetje kan uitbouwen en structureren.

Er zijn twee verschillende soorten challenges die je kan geven. Ofwel ga je een harde challenge geven ofwel een zachte challenge. Een harde challenge ziet er zo uit: ´In vijf dagen ga je dit gerealiseerd hebben´. Maar je kan ook zeggen ik ga bepaalde informatie delen in 5 dagen, dan wordt het een beetje zachter, want dan is het informatief, en moeten ze niets gerealiseerd hebben binnen die 5 dagen. Dus je kan zelf kiezen hoe je dat insteekt.

Het belangrijkste voor jou is, dat je gaat kijken naar wat is de uitkomst van die challenge die ik kan geven? Wat wil ik daar eigenlijk mee bereiken? Dat moet je heel goed voor ogen houden. De vraag is eigenlijk wat ga ik verkopen op het einde van deze challenge? Want iedereen die een challenge volgt weet dat je op het einde iets zal aanbieden. En uiteraard moeten we dat altijd doen.

Dus de vraag is voor jou, wat heb je al staan? Heb je nog helemaal niets? Dan ga je ze toch iets verkopen op het einde van je challenge. En daarmee bedoel ik jouw dienst. Creëer iets. Maak een speciale aanbieding die je uiteindelijk gaat verkopen op het einde van jouw challenge.

Nu, wat heel belangrijk is, is dat je begint met iets te beloven. Dus wat gaan ze in die 5 dagen bereiken? Zorg er ook voor dat in deze tijden waar we ons nu in begeven, dat je niet zomaar een challenge creëert zonder er rekening mee te houden dat het crisis is. Dus in al jouw marketing trouwens moeten we nu daarmee rekening houden dat het crisis is. Dus we kunnen bijvoorbeeld zeggen: Verbeter je relatie, zelfs in tijden van crisis, in drie dagen. Ik ga je leren hoe je beter kunt communiceren met uw man. Ik zeg nu maar iets..

Dan heb je iets gecreëerd voor deze tijd waar mensen aan willen meedoen. Dus beloof ze iets in de titel van je challenge. Meestal is het een goed idee als je hier de oplossing voor het probleem van jouw klant in vermeld.

Zorg er ook voor dat je alles in stapjes indeelt, dat je ze niet ineens overlaad met alle informatie. Niet alles in één uur proberen te proppen. Je kan perfect alles verspreiden over drie tot vijf dagen. Dus zorg dat ze dagelijks een nieuwe challenge krijgen en ook dat je ze dagelijks prijzen geeft of dat je op het einde van een challenge prijzen weggeeft. Want dat is de manier om mensen iets te laten doen. Voorzie bvb een kennismakingsgesprek ter waarde van een bepaalde prijs. Maar geef ze iets zodat de mensen ook gemotiveerd zijn. Want dat is hetgeen je wilt natuurlijk.

De eerste keer dat ik mijn challenge gaf, had ik ook helemaal nog niets. Om iets te kunnen geven heb ik allemaal waardevolle dingen gecreëerd, ze ´on the spot gemaakt en ze dan gegeven. En dat was een enorm succes! Dus maakte je niet te druk over jouw weggevers. Zorg gewoon dat ze weten dat ze iets kunnen winnen dat waardevol is.

En dan op de vijfde dag of op de derde dag. De laatste dag van uw challenge ga je ze uiteraard een aanbieding doen. En je mag er ook al naar refereren vanaf de eerste dag. Ik zeg dan meestal: ´Ik ga jullie iets aanbieden na deze vier dagen´, dus dan weten ze dat al. Dat is niks vreemd. Ze gaan dat ook al verwachten. Vinden mensen dat niet leuk? Dan haken ze maar al af. Dat maakt niet uit, dan zijn ze sowieso al niet gecommit. Ik heb graag dat er duidelijkheid over is.

Dus doe zeker een aanbod! Het zou zonde zijn als je de marketingstrategie van een challenge kiest en hen geen concrete aanbieding doet. Zeg dat ook tegen de mensen dat het een speciale aanbieding is, dat ze er van alles bij krijgen en als ze normaal met jou in zee zouden gaan ze dat allemaal niet krijgen. Dus dat het NU echt de moment is en geef ze ook elke dag een opdracht en zorg er ook voor dat ze effectief iets moeten doen zodat ze ook al een doorbraak meemaken tijdens de challenge.

Maak het ook heel duidelijk voor jezelf, waar je ze naartoe wil drijven. Hoeveel mensen wil je dat er instappen aan het einde van de challenge? Dus begin met het eindpunt. Wat wil je realiseren door middel van die challenge?

Maak het niet allemaal te perfect zolang mensen tijdens een challenge jou maar gezien en gehoord hebben. Jou leren kennen en jouw gezicht zien. Dat is heel belangrijk.

Oh ja, ga ook LIVE de challenge geven hé. Bijvoorbeeld elke dag van de week om 12 uur, zodat je ook echt interactief met de mensen kan communiceren. Zodat zij het gevoel hebben gehoord te worden.

En nu is het eigenlijk de perfect uitgelezen moment om een challenge van mij te volgen om te kijken hoe ik dat doe. Bijvoorbeeld de Boost je Coach praktijk challenge. Dit is een mooi voorbeeld van hoe je een heel goede challenge geeft en ook de exacte challenge waar ik €20.000 mee omgezet heb in 1 week. Kijk hoe ik het doe. Maak het jezelf echt niet te moeilijk.

En wacht daar niet lang meer mee. Je hebt klanten nodig, geld en je wil een grote impact maken. Het is NU de moment om dat te doen. Je moet geen rekening houden met tijd en weet ik veel wat. Hou vooral rekening met het feit dat het crisis is en dat mensen hulp nodig hebben.

Zolang dat jij je blijft verstoppen of niets doet qua marketing kan je geen mensen helpen. Dus zorg ervoor dat je iets creëert. En ik zeg het: Challenges zijn super krachtig omdat dat lang achter elkaar is. Ze leren jou heel goed kennen. Ze vertrouwen jou op korte tijd en dat is wat je nodig hebt. Want anders gaan je klanten er misschien heel lang over doen om met jou in zee te stappen als je gewoon blijft posten op social media. Dat is vaak niet voldoende om echt mensen aan jou te binden. Zeker blijven doen, maar dat is niet iets waarvan de mensen denken van Ja, nu wil ik direct 2.000 euro neerleggen om met hem of maar in zee te gaan.

Wil je graag één van mijn challenges volgen? Klik dan hier. Ik ben er zeker van dat je daar heel veel waarde en informatie zal uithalen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *